آخرین مقالات

 برنامه بانک توسعه کسب‌وکار کانادا

 برنامه بانک توسعه کسب‌وکار کانادا

دولت کانادا در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا برنامه‌های متعددی را دنبال می‌کند. در این گزارش قصد داریم تا برنامه بانک توسعه کسب و کار کانادا را بررسی کنیم.

تعریف برنامه

بانک توسعه کسب‌وکار کانادا، یک مؤسسه مالی دولتی است که به کارآفرینان خدمت ارائه می‌نماید. مأموریت این سازمان ساخت و توسعه کسب‌وکارهای قدرتمند از طریق ارائه خدمات مختلف به کسب‌وکارهای با سایز کوچک یا متوسط می‌باشد. مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده توسط بانک توسعه کسب‌وکار کانادا عبارت‌اند از:

الف. حمایت و تأمین مالی: حفظ جریان نقدی کسب‌وکارها از آسیب‌های مختلف مالی و کمک به کارآفرینان برای رشد شرکت در بلندمدت، ارائه وام ازجمله خدماتی است که ارائه می‌شود. 

ب. مشاوره: ارائه خدمات مشاوره‌ای به کسب‌وکارهای کوچک برای حل معضلات و مشکلات حوزه کسب‌وکار. 

ت. افزایش قابلیت نقد شدن سهام شرکت‌ها: در این فرآیند، شرکت‌ها دارایی‌های مالی خود را گردآوری کرده و باقیمتی به سرمایه‌گذاران می‌فروشند. با این فرآیند، دسترسی به منابع مالی برای شرکت‌ها آسان‌تر می‌شود. 

BDC تاکنون بیش از 32 هزار کسب‌وکار کوچک را موردحمایت خود قرار داده است. این مؤسسه، 2000 متخصص و بیش از 100 شعبه در سراسر کشور کانادا دارد. 

با بیش از 30 سال سابقه و در اختیار داشتن 1 میلیارد دلار سرمایه، BDC بزرگ‌ترین و فعال‌ترین سرمایه‌گذار در استارت‌آپ‌های کانادا است.BDC با کارآفرینان موفق و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همکاری می‌کند تا شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها را به بهترین نحو ممکن رشد دهد و با این کار، اکوسیستم سرمایه‌گذاری‌های پرخطر را تقویت کرده که منجر به تجاری‌سازی نوآوری در کشور کانادا می‌شود. 

BDC مدت زیادی است که به‌صورت موفق در صنعت سرمایه‌گذاری‌های پرخطر حضور دارد و شرایط بازار کانادا، مشکلات موجود بر سر راه کسب‌وکارهای کانادایی را بهتر از سایر مراکز رشد می‌شناسد. رویکرد BDC به این صورت است که در مراحل اولیه راه‌اندازی کسب‌وکار وارد می‌شود و تا آخرین مراحل، مانند عرضه عمومی سهام با کسب‌وکار به‌صورت فعال درگیر است. 

تاریخچه برنامه

در 13 جولای 1995، مجلس کانادا قانون بانک توسعه کسب‌وکار کانادا را تصویب کرد و به‌تبع آن، BDC این سیاست را دنبال کرد که نیازهای مالی کسب‌وکارهای کوچکی که در صنایع دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند را تأمین کند. در سال 2010، BDC بازنگری در نقش خود در صنعتِ سرمایه‌گذاری‌های پرخطر صورت داد و تصمیم گرفت سیاست جدیدی را پیش بگیرد. فناوری، متحد ارزشمندی برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند مزیت رقابتی به دست آورند. به همین دلیل، BDC راهکارهای مشاوره‌ای و تأمین مالی جدیدی ارائه کرد و خدمات فناوری جدیدی و منابع جدیدی در اختیار کارآفرینان قرارداد. در سال 2012 جایزه کارآفرین جوان BDC به‌صورت آنلاین برگزار شد و این فرصت در اختیار کارآفرینان جاه‌طلب جوان قرار گرفت که بتوانند 100 هزار دلار جایزه به‌صورت خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند.

جامعه هدف

BDC کارآفرینان هر صنعتی و در هر مرحله‌ای از راه‌اندازی را جذب می‌کند. بااین‌همه، استراتژی اصلی BDC در سرمایه‌گذاری مستقیم روی شرکت‌های فناوری محور کانادایی است تا ایده‌های جدید را تجاری‌سازی کنند. عمده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در فناوری اطلاعات، انرژی و انرژی‌های پاک و بخش سلامت می‌باشد.

ملاک‌ها و نحوه ارزیابی طرح‌ها

متقاضیان ورود به برنامه BDC، طرح کسب‌وکار خود را آپلود می‌کنند و پس از بررسی، طرح‌های برتر انتخاب می‌شوند. در نظر کارشناسان BDC، طرح کسب‌وکاری باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشد که در ادامه توضیح داده می‌شوند: 

  1. به‌صورت کلی، طرح باید شفاف و دقیق باشد، اما نباید بیش از نیاز مفصل باشد.
  2. بخش پیشنهاد: پیشنهاد طرح باید دقیق و گویا باشد. چه مشتریانی، چه کسب‌وکاری، چه محصولی و چه برنامه‌ای برای رشد در نظر گرفته‌شده است.
  3. محصول: محصول یا خدمت به چه میزان برای مشتریان ارزش ایجاد می‌کند. محصول یا خدمت کارآفرین چگونه زندگی مشتریان را تغییر می‌دهد.
  4. تحلیل بازار: کارآفرین باید به سرمایه‌گذار نشان دهد که نیازهای مشتری را فهمیده است و محصولی ارائه می‌کند که نیازهای مشتری را برطرف می‌سازد. باید در طرح کسب‌وکار، اطلاعاتی از بازار هدف، هرم سنی و روند تغییرات سنی مشتریان، رقابت بازار و روش‌های توزیع محصول یا خدمت وجود داشته باشد.
  5. اطلاعات رقابتی کلیدی: کارآفرین باید نقاط قدرت و نقاط ضعف رقبا را پیدا کند و نشان دهد که چقدر می‌خواهد کار آن‌ها را ارتقاء بخشد.
  6. ساختار سازمانی: از چارت سازمانی برای توضیح نقش مدیران کلیدی سازمان و نیز ابعاد سازمان استفاده شود.
  7. منابع انسانی: اطلاعاتی از نحوه استخدام و حفظ کارمندان و یا نحوه کار با نیروهای برون‌سپاری شرح داده شود.
  8. تحلیل نیازمندی‌های سازمان و کالاهای سرمایه‌ای موردنیاز
  9. اطلاعات کلیدی مالی: ارزش خالص بیزینس، فعالیت‌های مالی شخصی درگذشته، پیش‌بینی از جریان نقدی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.